Pilóta óra hétköznapra? Íme egy erős jelentkező: Zenith Pilot Type 20

2018. november 25. - Időmérő

 zenith-pilot-type20-pilota-ora-oras-blog-10.jpg

Tudatosan vagy tudat alatt, de kétségkívül sokan választunk olyan termékeket – autót, telefont, órát, ruhaneműket, miegymást –, amiket lényegesen megterhelőbb felhasználási körülményekre terveztek, mint aminek mi valaha is a közelébe fogunk kerülni. Tesszük mindezt azért, hogy hétköznapi életünk nyavalyái során legalább ez a néhány dolog megfelelően teljesítsen. Íme egy tökéletes példa: a Zenith Pilot Type 20, a Zenith 1930-as években gyártott kompromisszummentes pilótaóráinak modern mása...

zenith-pilot-type20-pilota-ora-oras-blog-22.jpg

...Rögtön térjünk is rá a legnagyobb meglepetésre a Zenith Pilot Type 20-szal kapcsolatban, amit bárki megtapasztalhat, aki kézre veszi: a képeken túl – amik bár sokszor többet mondanak ezer szónál, egy óra viselési élményét még nem képesek hűen visszaadni – a valóságban elképesztően jól mutat kézen a Pilot Type 20. Egyszerre vintage és modern, egyszerre szórakoztatóan elnagyolt és az utolsó részletig kiélezett.

Végre a Zenith elhozta a pilótaóráit egy szélesebb körök által hordható méretbe: a Pilot Type 20 mindössze 40 milliméter átmérőjű – a Pilot Type 20 Extra Special-nak van 45 milliméteres változata, ha valaki az elnagyolt pilótaóra megjelenésre bukik, vagy csak simán annyival vastagabb csuklóval áldatott meg.

zenith-pilot-type20-pilota-ora-oras-blog-25.jpg

Ami pedig a kiélezett helyzetekre tervezett tárgyak és ennek a Zenithnek a kapcsolatát illeti: persze nincsenek különböző kalkulációs skálák, mint egy Breitling Navitimeren, de még csak egy kronográf vagy GMT sem kapott helyet ezen a változaton (a Zenith Pilot kollekcióban között van GMT és kronográf is, róluk majd máskor), de a két legfontosabb mégis megmaradt: a briliáns leolvashatóság és az erőlködéstől mentes, mindent átható menőség. Igen, az.

zenith-pilot-type20-pilota-ora-oras-blog-1.jpgLouis Blériot 1909-ben a La Manche csatornát repülte át, Zenith pilótaóráját viselve – ez Blériot Zenith-je, igazi történelem.

Ha beleássuk magunkat a pilótaórák hányattatott sorsának feltárásába, kiderül, hogy a mára ikonikussá és jellegzetessé érett Pilot Watch leolvashatóság és a megjelenés tényleg a múlt század első felének, kifejezetten az első jó 30 évének pilótáinak és óragyárainak közös munkájaként született meg. A pilóták ugyanis ki nem állhatták a pocsék leolvashatóságot szavatoló pilincka, fényes mutatókat és a kis indexeket, de épp ugyanennyire irritált egyeseket a fényes, agyon polírozott tok, ami a felhők felett, hol mindig süt a nap, bizony valóban döbbenetesen idegesítő. Aki szállt már kis géppel a magasba, esetleg olyan vitorlázó- vagy egyéb masinával, amelynek üveg a "teteje", tudja, irtó világos tud odafent lenni... Az óra, mely kezünkkel együtt pedig folyamatosan előttünk van, szó szerint el tudja vakítani a pilótát csillogásával.

zenith-pilot-type20-pilota-ora-oras-blog-21.jpgForrás: hodinkee

Ennek megfelelően a Zenith Pilot Type 20 egy "aged stainless steel", azaz patinásított rozsdamentes acél tokot kapott, amely úgy néz ki, mint bármely óra, amely megjárt néhány rázós bevetést mondjuk egy Spitfire cockpitjának berendezéseihez csapódva. Az érzet azonban sokkal jobb, mint egy átlagosan lelakott óránál: a Zenithnél jól eltalálták a különleges megjelenés és a luxus óráktól elvárt kifinomultság kontrasztos összhangját.

zenith-pilot-type20-pilota-ora-oras-blog-11.jpg

A leolvashatóság is zseniális: a mutatók hatalmasak, rengeteg lumineszcens anyagot kaptak ők is és az egyedi megjelenésű indexek – nem csúfítja sem a szimmetriát, sem a leolvashatóságot dátum ablak vagy egyéb hagyományos "marhaság" sem. A textúrát számlapról szinte leugranak a mutatók és indexek – nincs lakkozott, csillogó-villogó számlap, de higgyük el, nem fogjuk ettől kevesebbnek érezni a Pilot Type 20-at.

A szerkezetet teli hátlap rejti, a Zenith Elite 679-es dolgozik alatta, mely egy pofás, 4 Hertzen üzemelő, minimum 50 órás járástartalékkal bíró, igényesen kialakított de 126 alkatrészével nem túlbonyolított automata szerkezet. A kalibert 100 méteres vízállóság védi – tényleg nem játékból néz ki olyan keménynek ez a modell. A bőrszíjak belse gumival van bélelve, így védve meg a külső, hasított bőrt az izzasztó helyzetektől.

zenith-pilot-type20-pilota-ora-oras-blog-5.jpg

Több színben is elérhető, de szerintünk a zöld számlapos a nyerő a Pilot Type 20-ból. Ára másfél millió forint környékén alakul, amit tényleg csak a megmunkálás minősége, a saját szerkezet és az egyedi megjelenés segít ellenpontozni. A lényeg azonban az, amit a legelején is mondtunk: ha valaki ebben a szegmensben készül órát venni, biztosan gondosan utánanéz... Ha pedig megvan a tapasztalat a szegmens nagymenőivel (Omega, Rolex, TAG Heuer Carrera, stb.), érdemes legalább a felpróbálás esélyét megadni a kis Zenithnek, mert tényleg meg tud lepni.

A bejegyzés trackback címe:

https://oras.blog.hu/api/trackback/id/tr9114391776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása